Friluftsliv med kystkurs

Elever i kano

Elevene startet å padle i kanoer og noen i kajakker fra Høvik og videre ut i indre Oslofjorden der vi etablerte leir på Borøya. Selv om ikke sola strålte hele tiden og regnbygene kom og gikk, var det nesten ikke vind og supre padleforhold!

Det ble trent padleteknikk, sikker ferdsel på sjøen og kameratredning. Det ble fisket, sanket og laget mat av dagens fangst. Mange var nysgjerrige og mange turte også smake på både dampede blåskjell og strandkrabbesuppe. Nam, for et måltid!

Naturhensyn var en sentral del av turen og mange fikk erfare hvor rikt dyre- og planteliv det er også ute ved kysten.

Vanntemperaturen var ikke så aller verst, så de mest badeglade badet og koste seg. Svømmeopplæring ble også en del av turen for noen.
I tillegg til sosialt samvær, ble det gunstige padleværet med lite vind optimalt for fine opplevelser på og ved sjøen.

Tusen takk for fine dager ved kysten!

Friluftslivslærere Mari og Lin

Elev i kajakk
Fornøyde elever på strand
Elever på strand og på badebrygge