Idrettsfag med breddeidrett

en person som klatrer et fjell

Gjennom faget breddeidrett vil du få opplevelser og utfordringer som er med på å skape glede og mestringsfølelse, både individuelt og i sosiale fellesskap. Faget har som mål om å skape gode relasjoner, og bidra til et inkluderende og utviklingsorientert læringsmiljø.

Velger du breddeidrett på Ulsrud vil du møte dyktige lærere som legger forholdene til rette for å vekke nysgjerrighet, engasjement og glede rundt aktivitet. Det legges til rette for medbestemmelse gjennom valgperioder i emnekurs i ulike idretter og du vil få god veiledning knyttet til trening og livsstil.

Fakta om breddeidrett

• Emnekurs over 4 – 8 uker innen ulike spennende og mer utfordrende idrettsaktiviteter.
  • Vi legger opp til idretter og aktiviteter som stiller større krav enn de mer tradisjonelle aktivitetene i faget aktivitetslære. Eksempelvis: klatring, kampsport, basistrening, ulike vannaktiviteter, trampett/apparatturn og så videre.
  • Fokus på trening og helse.
  • Holdning, innsats og samhandling viktige egenskaper i faget.
Elever på skøyter
Elever i svømmebasseng
Elever spiller ballspill i hall
Collage: elever i klatrevegg