Skoleplattform Oslo

Skolens hjemmeside

Skolens hjemmeside er et informasjonsvindu, som skal gi oversikt og innsyn i Ulsrud  videregående skoles virksomhet. Her finnes kontaktinformasjon til skolen, ledelsen og de ansatte. I tillegg til nyheter vil hjemmesiden fortelle om skolens profil, satsningsområder og historikk.  På skolens hjemmeside finner du også en kalender med de viktigste hendelser som gjelder i skoleåret og en mer detaljert terminplan som tar for seg mer spesifikke aktiviteter som angår de forskejllige trinn og klasser. Pålogging til skoleplattform skjer gjennom skolens hjemmeside.

Sosiale medier

Ulsud vgs er på Facebook, Instagram og TikTok og der viser vi noe av hverdagsvirksomheten vår i tillegg til å dele nyheter fra hjemmesiden. Følg oss gjerne!

Facebook: https://www.facebook.com/ulsrudvgs/

Instagram: ulsrudvgs

TikTok: ulsrud_vgs

Skoleplattform Oslo

Pålogging

• Pålogging gjøres via Ulsrud videregående skoles hjemmeside.
  • Klikk på "Logg inn" øverst til høyre på nettsiden.
  • Velg "foresatte".
  • Du logger deg deretter på ved hjelp av ID-porten/ MinID, på samme måte som ved tilgang til en rekke andre offentlige tjenester i Norge.

Portalen

Portalen er det første du møter etter innlogging. I portalen publiserer skolen meldinger med viktig informasjon til aktuelle brukere. Portalen fungerer som inngangsport til andre tjenester i Skoleplattform Oslo.

Its - Mine fag

Når du klikker på verktøyet "its – Mine fag" kommer du til Osloskolens læringsplattform som er levert av itslearning. Her får du tilgang til dine fag / fagene til dine barn. Læringsplattformen er et rendyrket verktøy for undervisningsaktiviteter, og inneholder verktøy for planlegging, elevaktivitet, vurdering og oppfølging.

Visma InSchool

Visma InSchool vil være en stor del av din skolehverdag. Du vil se viktig informasjon, slik som din timeplan, ditt fravær, dine anmerkninger og karakterer - og mye mer. Du vil også kunne levere digitale søknader, gjennomføre fagvalg og utføre mange andre handlinger.
Du kan lese mer om Visma InSchool her og du finner også en introduksjonsvideo.

Minimumskrav til elever

Klikk for større bilde

Utviklingssamtale

Som ny elev på VG1 vil du og dine foresatte bli invitert til mottakssamtale ved skolestart. I tillegg inviterer vi til midtveissamtale med elev og foresatte hver høst og hver vår.  Dette gjør vi for å ha et nært samarbeid med eleven og de foresatte slik at vi kan bidra til at eleven får et best mulig opplæringstilbud.