Fjelltur til Hemsedal for 2IDA

Elev på en fjelltopp

På tirsdagen ble fokuset etablering av leir og matlaging, men vi rakk også en tur opp på fjellet og for noen ble det også en topptur med god utsikt.
Onsdagen var selve turdagen. Vi gikk vi langt og mange høydemeter og elevene fikk testet både vilje, psyke og fysikk. Vi gikk på oppmerka sti første delen av turen, men gikk utenfor oppmerkede løyper over Skurvefjellet på 1450 meter over havet. Der ble både orienterings- og klyveferdigheter satt på prøve. Noen tok seg også et frisk bad i elva vi gikk langs. Tilbake til leir godt ut på ettermiddagen, var alle godt fornøyde med dagen.
På torsdagen ryddet vi leir. Vi tok så med oss dagstursekk og gikk fra fjellet og ned til «Ura», et klatrefelt nede i dalen. Her ble det inntatt lunsj og flertallet testet klatreferdigheter og høydeskrekk i steinrøysmassivet. Noen sprekinger løp tilbake opp på fjellet og møtte bussen for så å plukke oss andre opp nede i dalen.

Takk for en flott tur 2IDA!

Hilsen Daniel og Lin

Elever nyter utsikten fra fjellet
Elever setter opp telt
Elever på en fjellsti