Vintertur til Hafjell

Elever på slalomski

Vi hadde en fantastisk uke med mye aktivitet ute i et vinterkledd Hafjell.
Mandag ble det gjennomført skileik med leker, hopp og aking på kvelden. En ekstra fin opplevelse var det når vi alle lå og så opp på stjernehimmelen så klar som en aldri har sett før. På tirsdag gjennomførte alle elevene en rekordlang skitur der det også ble tid til bålkos selv om mange kjente på en temperatur rundt 10 minusgrader.

Selv om skiforholdene var gode, ble det for lite snø til å grave snøhuler dette året. Alternativet ble å lage små boliger under grantrær. Det var masse tørrved i området og et stort og godt bål gjorde overnattingen ute enda hyggeligere og lærerik for noen elever onsdag.
På onsdag og torsdag stod alpinkjøring på planen. Det var mange spente elever med mindre alpinerfaring. Etter opplæring og kursing rettet mot individuelle behov, ble det mye moro i bakken der fart og skiglede var tydelig å spore.
I tillegg til mye vinteraktiviteter ble det også tid for felles måltider og sosial hygge inne.

Takk for en innholdsrik og super uke på tur 3IDA!

Elever på langrennski
Elever får instruksjon på slalomski
Elever har pause i snøen
Elev på langrennski