Padletur i Østmarka

Elever rundt leirbål i mørket

Været så noe utfordrende ut da elever på idrett vg1 skulle på padletur på Nøklevann med overnatting. Men været var på vår side. Da turen startet fra skolen med store oppakninger med klær, telt, mat med mer, stoppet regnet. Været ble bare bedre og bedre utover dagen.

Vi er så heldige å ha et godt samarbeid med Nøklevann ro- og padleklubb og fikk leie kanoer der. I tillegg har noen elever gjennomført kajakk-kurs i breddeidrett. Disse fikk hver sin kajakk som de padlet på turen.

Det ble to innholdsrike dager. Det ble padlet og trent padleteknikk. Elevene fikk erfaring med å finne leirplass og slå opp telt. Å lage mat på stormkjøkken ble for mange en ny erfaring og mange gode retter ble laget. Stemningen var god og elevene positivt innstilt. Ekstra hyggelig ble det rundt bålet på kvelden med leker og gåter og bading for de tøffeste.
Dag to ble fylt med laging av frokost, leker i skogen, rydding av leir og orientering i kano og kajakk.

Tusen takk for fine dager 1ida og 1idb!

Hilsen Anders, Mari og Lin

Elever i kano
Kanoer og elever ved leirbål
Elever