Gapahuktur i Østmarka

Elever i gapahuk

Elevene var godt forberedt med tursekker og utstyr for å sove ute. Vi gikk inn til Hauktjern der vi etablerte leir og der elevene lagde gapahuker som de skulle sove under på natta.

Vi var heldig med været og i tillegg til hyggelig og god stemning blant elevene, ble det mye læring og fine opplevelser. Etablering av leir, matlaging på stormkjøkken, bekledning, vedhugging, lære å sanke ved, fyring av bål, vedhugging, orientering.

I tillegg til turen inn og tilbake fra Hauktjern, fikk alle en fin kveldstur på dag 1 for å se på solnedgangen og klippene på Hauktjern. Litt kaldt ble det på natta, men mange er nå bedre rustet erfaringsmessig til neste tur. En super start for programfag friluftsliv i år!

Tusen takk for turen!

Hilsen Mari, Anders og Lin

Elever med tursekker i skolegården
Elever med tursekker