Buldring, lek og friluftsliv på timeplanen

Elever i klatrevegg

VG1 idrett (1IDA og 1DB) skulle gjennomført en tre dagers kanotur i uke 39. Denne turen ble dessverre utsatt til våren på grunn av smittevernhensyn. I uke 39 fikk vi likevel gjennomført to fine dager med friluftsliv i nærmiljøet og buldring og lek på Oslo Klatresenter.

Dagsturen gikk fra skolen og en rundtur inn i Østmarka. Været var vått, men det ble likevel en hyggelig tur der elevene fikk erfare å bygge en gapahuk for å skape en tørr og hyggelig leirplass. Flere var godt forbredt og lagde deilige varmretter på stormkjøkken og bål. Orientering ble også et sentralt næringslivet på turen.

Dagen etter ble det klatret mye og hardt på Oslo Klatresenter. Mange fikk testet både styrke og koordinasjon og ikke minst utfordret seg selv.

Takk for fine dager!

Hilsen Lars, Sofie, Petter og Lin

Elever på tur i Østmarka
Elever lager mat på bål