Treningsleir til Tyrkia

en gruppe mennesker som står på en strand

Torsdag 07.03

VG2 og VG3 idrett møte grytidlig opp på Gardermoen for avreise til Tyrkia. Det var en opplagt og spent gjeng som stod klare 05:15. Reisen til Tyrkia gikk smertefritt og snart ventet sol og sydenvarme på oss i Belek – Antalya. Rett etter check-in på hotellet ventet første aktivitetslæreøkt på stranda. Her var det mesternes mester, hvor elevene konkurrerte i et bredt utvalg øvelser hvor utholdenhet, styrke, koordinasjon, samarbeidsevne og logikk var viktig. Til slutt stod Naeb (vg3) og Kasper (vg2) igjen som mesternes mester! De ble selvfølgelig premiert. Videre var det omvisning på hotellet, før middag og sosialt på kvelden. Elevene er veldig fornøyde, med både fasiliteter, mat og aktiviteter. Dette kommer til å bli veldig bra!

Fredag 08.03

Første fulle dag på treningsleir! Frokost 08:00, som for øvrig er helt super, før det bar av sted på toppidrett og breddeidrett. Toppidrett fotball ble busset av gårde til fotballanlegget ca 15min fra hotellet. Vi trener på et fantastisk anlegg, med mange god baner. Gutta trener økter på ca 2t, med mye konkurranser og spill. Breddeidrett jobber med tennis. Vi er så heldige å få benytte fire tennisbaner på hotellet. Standarden er veldig god, og elevene koser seg med mye spill. Etter første treningsøkt var det lunsj, før litt egentid. Her koste elevene seg med hotellets mange fasiliteter. Det er all inklusive, så elevene kan kose seg så mye de vil med mat og drikke. Vi har også utendørs og innendørs bassenger, spaavdeling med badstue og tyrkisk bad, stranda rett utenfor hotellet, spillrom og mye mer. Videre gjennomførte vi en skoleøkt i klasserom på to timer. Her jobbet elevene primært med Norsk, hvor Anine kjørte undervisning. En fin økt hvor elevene får jobbet godt med skole. Rett etter undervisning gjennomførte vi dagens andre treningsøkt, på hotellets styrkerom. Her var det styrketrening og AMRAP på programmet. Mye bra jobbing blant elevene. Etter styrkeøkten fikk elevene litt tid til å dusje og hvile før middag. Etter middag ble flere av elevene med på gåtur inn til Belek sentrum, som ligger 1,5km fra hotellet. Her ble det litt shopping og hårklipp, før det bar tilbake til hotellet og senga.

Lørdag 09.03.2024

Ny dag med masse god trening! Denne dagen var helt lik som dagen før, mtp timeplan. Først en topp/breddeøkt med fotball og tennis, deretter skole, før en aktivitetslæreøkt med beachvolleyball og spikeball. Det har vært mange små og store høydepunkter i dag. Det har vært den varmeste dagen til nå, med strålende sol og 20 grader. Det har vært en god økt i toppidrett, med flere stjerneøvelser. Dette er en pågående konkurranse i toppidrett, hvor det deles ut stjerner til den/de beste spillerne i ulike øvelser. Siste dagen skal kongen av Tyrkia kåres. I breddeidrett har mange av elevene tatt store steg i tennis. Vi gjør oss klare for turnering i morgen! Dagen ble rundet av med mye sosialt på hotellet. Flere elever benyttet også kvelden til å gå inn til Belek for litt shopping. Takk for enda en knallfin dag!